Проведення місяця шкільної
бібліотеки 2020
у Виноградівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
“ Жити щасливо й жити в злагоді з Природою - одне й те
саме” Сенека
Сучасна шкільна бібліотека є
центром популяризації екологічної культури. Бібліотеки протягом багатьох років
приділяють значну увагу проблемам інформаційної підтримки екологічної просвіти,
формують у читачів навички екологічної культури. Серед переваг бібліотек – доступність, безкоштовність
користування інформацією, можливість надання користувачу таких джерел, де одне
й те ж питання може бути висвітлене з різних поглядів. Залишаючись центрами
підтримки та розвитку читання, формування читацьких інтересів, шкільні
бібліотеки стали установами культурного, освітнього, просвітницького
та комунікаційного призначення. Саме з цією метою в 2020 році проведено
місячник шкільної бібліотеки під гаслом: «Шкільна бібліотека та екологічна
просвіта учнів».
З метою активізації діяльності шкільних бібліотек по екологічному вихованню дітей та підлітків, запровадження в роботу інформаційних технологій по формуванню екологічної культури, пошук інноваційних методів і форм впливу на розвиток профільних читацьких інтересів, популяризації природоохоронної діяльності школярів протягом жовтня у Виноградівській ЗОШ І-ІІІ ст.. №2 активно пройшов місячник шкільних бібліотек. Зазвичай місячник шкільної бібліотеки в нашій школі розпочинається 30 вересня, адже в цей день святкуємо Всеукраїнський день бібліотек — найначитаніший день року. Свято бібліотек – це, передусім, свято книги, читачів, відвідувачів . Невгамовні читачі нашої шкільної бібліотеки – отримали і черговий дарунок! Звісно ж, йдеться про нову книжкову виставку «Бібліотека - територія читання» та фото-зону «Осінь, книга,я». Цього дня ми презентували гарний настрій під гаслом "Знижуйте стрес - читайте добрі книги". Протягом місячника в школі працювала ЕКОШКОЛА під гаслом «Сортуй відходи - рятуй планету» , яку мали змогу відвідати учні школи. Екологічний марафон в 9-а класі теж був присвячений проблемі сортування сміття, де учні разом з вчителями мали змогу ознайомитися з презентацією в якій описано, як довго і важко різні відходи «перетравлюються» навколишнім середовищем, переглянути відеоролик висловити свої думки та враження, пограти в дидактичну гру, зробити колаж та погортати та прорекламувати енциклопедію "Сміттєва революція. Порушуючи круговерть марнотраства."
Головним завданням в роботі з
читачами - дошкільниками та молодшого шкільного віку є формування у них початкових уявлень про
оточуючий нас світ, про взаємозв’язок «Природа – людина», про зміцнення
здоров’я. Але, щоб пізнати світ потрібне уявлення, фантазія, і обов’язково
зацікавленість. Тому в роботі з цією віковою категорією застосовуємо ігрові, розважально-пізнавальні
форми, яскраво оформлені книжкові виставки та тематичні полиці, плакати –
звернення, з питань екології, охорони навколишнього середовища і здоров’я людей.
В рамка місячника 2 жовтня,
до шкільної бібліотеки завітали учні 1 – А класу. Дехто з дітей потрапили до
нас вперше, тому зустріч було вирішено розпочати з ознайомлення, від якого учні
отримали цікаву інформацію про роботу та функції бібліотеки. Діти побачили, як
багато книг в бібліотеці, дізналися, що книжки стоять на полицях стелажів,
роздивилися книжкові виставки, ознайомилися з правилами бібліотеки, погортали
книжки та слухали цікаву атмосферну книжку “Осіння історія” від відомої
британської письменниці Джилл Барклем. Книга входить до чарівної серії
“Ожиновий живопліт”. Разом з учнями 1-го класу ми дійсно заглянули за Ожиновий
живопліт. Ця книжка стане кожному відвідувачу нашої бібліотеки найкращим
напарником для зустрічі барвистої осені у гарному настрої.
19 жовтня з метою розширити знання у читачів про бібліотеку, популяризувати читання, сформувати потребу у читанні книг, пропагувати книгу як джерело знань; залучити учнів до читання книг, розвивати навички читання; ознайомити учнів із дитячою літературою як мистецтвом слова; сприяти розвитку мовлення та формувати пізнавальний інтерес; розвивати художній смак учнів, збагачувати їх словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до книги було проведено бінарний урок з літературного читання та бібліотечного заняття «Шукай нові знання в книжках». На уроці учні 3-А класу ділилися своїми думками про значення книг в їньому житті, відгадували загадки, відповідали на питання вікторини, переглянули книжкові виставки, слухали «Історію однієї книжки» Кароліни Рабей. Це захоплива мандрівка у таємне життя книжок із бібліотеки.
Кожна людина наділена
різноманітними талантами: хтось має гарний голос і співає, хтось пише чудову
музику, а хтось її виконує; хтось, маючи хист до слова, розповідає про красу
цього світу, а хтось, володіючи пензлем і фарбами, відтворює цю красу у своїх картинах.
Хтось має талант лікаря, вчителя, архітектора. Хтось вміє смачно готувати,
хтось робити чудові зачіски, а хтось, можливо, де б не опинився, вміє дарувати
радість оточуючим. Разом, слугуючи своїм талантам, люди слугують один одному,
допомагають робити цей світ кращим і добрішим. На уроці
позакласного читання ми говорили про таланти, виясняли чи
кожна людина творча, талановита, визначали, що необхідно для розвитку власних
здібностей та талантів. Гра «Впізнай свій
талант» допомогла нам виявити таланти та здібності,
які мають другокласники. Потім діти познайомилися з книжкою «Велика
книга суперсил». Книжка також нам довела, що кожен з нас має талант і
таланти у всіх нас різні, і у різній кількості. Читаючи книжку діти
відкривали для себе нову Суперсилу, а в окремих - впізнавати
себе. Дуже сподобалися яскраві ілюстрації, які до книги зробила
художниця Росіо Бонілла. Завдяки ним нам краще було уявити про що йде мова, та
максимально зануритись в кожну історію.
Ми прийшли до
висновку, що було б дуже добре, якби кожна дитина вчилися
шукати у себе здібності та таланти, пізнавала себе, прислухалася до
своїх здібностей, пробувала себе у різних видах діяльності ( участь в
різноманітних гуртках, в спортивних змаганнях, в шкільних святах,
намагатися завжди до всього підходити творчо).
Для відзначення 100 річчя з дня народження відомого
італійського казкаря Джанні Родарі з учнями 4-А та 3-Б класів було проведено
цікавий бібліотечний урок “Планета казок від батька Цибуліно” . Діти з
захопленням слухали розповідь бібліотекаря про життєвий та творчий шлях
письменника та ознайомилися з казкою
«Хвалькувата миша». А класні керівники запропонували учням пригадати казки, які
вони нещодавно прочитали. Діти приймали активну участь у вікторині. Також до
уваги присутніх було запропоновано перегляд книг диванної книжкової виставки
“Казкова планета Джанні Родарі”.
Для учнів 6-А класу, ми провели бінарний урок- змагання у вигляді
екологічного брейн-рингу. На уроці граючи, діти побачили та почули багато
цікавого, яскравого. У ІІІ турі змагань учні рекламували книги, згадували
фразеологізми про природу, складали пазли , виготовляли казкових їжачків ,
демонстрували знання прислів'їв. Несподіванкою на уроці стала презентація
захоплень однокласників «Бенефіс природолюбів».
Проблемам навколишнього
середовища присвячено екологічна акція
«Посади свій кущ, своє дерево», в якій взяли участь дев'ятикласники, висадивши на подвір'ї школи
кущі калини. Адже кущ калини -це наш духовний світ, наша спадщина. Слухати душу
природи, як душу людини, пізнавати її загадкове життя, любити і берегти її,
тільки тоді збережемо світ, а допоможуть в цьому звісно книги на екологічну
тематику та безпосередньо спілкування з природою. Учнями 7 б класу під
керівництвом педагога –організатора
відзняли та запропонували нам продегустувати чудовий, дуже позитивний відеопродукт про красу природи нашої Срібної Землі, який
закликає радіти природі, любити природу!
Щоб квітла земля від роду до роду!
Екологічному вихованню дітей
присвячена ціла система заходів в бібліотеці і поза її межами. Надзвичайно
важливо доступно, в ігровій формі, пояснити дітям суть екологічної культури. І
тоді діти не тільки самі сортуватимуть сміття - вони навчать цього своїх
батьків. В рамках місячника шкільної бібліотеки
проведено open air екоурок "Вчися і ти як природу
берегти!"
В рамка місячника та з нагоди Дня українського козацтва з метою збагачення духовного досвіду школярів щодо життя, побуту та традицій українських козаків бібліотекар школи. та вчитель історії провели брейн-ринг «Козацькому роду нема переводу» між командами учнів 9 класу. Учні мали змогу зазирнути до сторінок історії та згадали предків, які своїми звершеннями здобували й відстоювали українську свободу та незалежність. Дев'ятикласники показати свої знання про козацькі звичаї та традиції, символи українського козацтва, постаті видатних козацьких ватажків. Звучали запитання різної складності про життя і військові походи козаків.
Напередодні осінніх канікул
головними героями нашої шкільної родини стали наймолодші учні. У школі пройшов
тиждень початкових класів під гаслом : « В здоровому тілі здоровий дух». Кожен
день тижня мав певну назву і мету, протягом якого вчителі і учні реалізовували
поставлені завдання . Це ярмарка, ігри, дефіле «овочів і фруктів», феєрична
вистава,спортивні змагання. Всі заходи були дуже цікавими, креативними,
емоційними та корисними. Що буде, якщо поєднати літературу, біологію,історію,
географію, кулінарію та безліч цікавих фактів про рослини, овочі та
фрукти та загалом про продукти, їхню історію та виробництво? Вийде захоплива
книжкова виставка з цікавими історіями ,
смачними рецептами та корисними порадами та рекомендаціями, яка
оформлена в шкільній бібліотеці. Всі книги представлені на книжковій виставці дуже
веселі, пізнавальні та здатні підсилити апетит. А ще зверніть увагу на чудову
композицію з чудовими овочами. “Ми є те, що ми їмо”. Вірність цього вислову
підтвердили найновіші наукові дослідження. Вчені дійшли висновку, що їжа
найдивовижнішим чином впливає на наші розумові процеси. Від того, що ми з'їли,
залежать не тільки наше самопочуття, але також і настрій та ясність мислення.
Отже, щоб бути здоровим необхідно: дотримуватися правил гігієни; правильно, різноманітно і збалансовано харчуватися; бути фізично і творчо активним; відмовитися від куріння і вживання алкоголю; уміти справлятися із стресами; дотримуватися правильного режиму дня. І пам’ятайте вислів видатного філософа Артура Шопенгауера: «Дев'ять десятих нашого щастя залежить від здоров'я».
На завершення місячника шкільних бібліотек в онлайн-галереї дитячих малюнків представлено роботи наших талановитих учнів на тему: «Природа – це книга, яку треба читати серцем» .
Ефективність екологічної
роботи в бібліотеці багато в чому залежить не тільки від професіоналізму
бібліотечного працівника, але і його особистої екологічної культури, його енергії,
ініціативи, творчості. Адже займатися екологічною роботою неможливо без любові
до природи, навколишнього світу, людини в цьому світі, своїх читачів і своєї
професії.
Через участь у заходах, які
проводить шкільна бібліотека, учні залучаються до різних форм природоохоронної
діяльності: дослідницько-практичної, культурно-дозвільної,
туристсько-пізнавальної. Екологічна робота ґрунтується на систематичності,
послідовності, комплексному підході та сучасних формах роботи з користувачами.
Немає коментарів:
Дописати коментар