STREAM-проєкт «Бібліотечна art-кухня»
Актуальність: ціль професійно-педагогічної діяльності кожного вчителя – це всебічно сформована особистість учня. Вважаємо, що кращих результатів у навчанні можна здобути завдяки інтеграції навчальних дисциплін та тем. Важливо пам’ятати, що учні повинні не тільки якісно засвоїти теоретичний матеріал, але вміти застосувати здобуті знання, уміння та навички у практичному житті. У даному проєкті ми поєднуємо літературу з образотворчим мистецтвом, географією, хімією та, звісно, кулінарією. Література – це не тільки мистецтво про слово, література відображає життя. Останніми десятиліттями спостерігаємо занепад духовності, моралі, а література допомагає тримати баланс. Виховує, радить, допомагає, мотивує, надихає на творчість. А творчість допомагає людині знайти себе та реалізувати особистісний потенціал. Література немає кордонів, вона
об’єднує теми з різних дисциплін.Мета
проєкту:
· поглибити знання учнів про великодні традиції в Україні; познайомити з великодніми традиціями, образами та культурою інших країн світу; познайомити учнів з творчим та життєвим шляхом нових українських та зарубіжних письменників та письменниць; привити любов до культурної спадщини України; сприяти розвитку інтересу учнів до проєктної діяльності; формувати уявлення в учнів комплексного вивчення теми; формувати навички та уміння практичного використання здобутих знань у практичному житті; виховати толерантне ставлення до інших культур світу; виховати любов до праці; скерувати учнів працювати у форматі «зроби разом»
Вікова
категорія: учні 5-7 класів
Ідея проєкту: Гевді М. А., вчитель зарубіжної літератури, Карбованець Т.І., бібліотекар, Логойда Л. М., вчитель образотворчого мистецтва.
Тривалість
проєкту: два тижні.
Структура
проєкту: складається з 5 занять.
У процесі втілення проєкту учні ознайомилися з творчістю англійської письменниці Беатрікс Поттер та її твором «Казка про Кролика Пітера», творчістю французького письменника, який писав твори про війну для дітей, Моріса Дрюона («Тісту – хлопчик з чарівними пальцями»), валлійського письменника Роальда Дала («Чарлі і шоколадна фабрика»), читали книгу «Зварю тобі борщику» сучасної української письменниці Зірки Мензатюк. Кожне заняття мало практичне закріплення: декорування пряників-зайчиків, випікання закарпатської паски, виготовлення шоколадних крашанок. Корисні поради у процесі випікання учні знайшли у дитячому нон-фікшині «100 фактів про їжу» Дж. Мартіна, С. Бера, Е. Джеймса. Не забули перед святом Великодня упорядкувати власний шкільний садочок, де висадили кущі гортензії, калини та хости.
День «Бібліотечна ART-кухня»
Заняття 1 "Кролик
Пітер" на арт-кухні
На даному STREAM-занятті
разом з вчителем зарубіжної літератури, бібліотекарем та вчителем
образотворчого мистецтва учні 5 класу вивчили життєвий та творчий шлях англійської
письменниці Беатрікс Поттер. Познайомилися з героями її творів, прочитали
вголос «Казку про Кролика Пітера» (в тому числі мовою оригіналу – англійською).
Учні дізналися більше про
традиції західного світу. Кролик – символ Великодня.
Закріпили всі здобуті знання майстер-класом з декорування імбирних пряників-кроликів айсингом.
Заняття 2. Ароматно-книжкова
історія маленької пасочки. Кулінарно-літературний мейкер-простір
Все більшого поширення в
освіті набуває інноваційний підхід до впровадження STEM-освіти мейкерство.
Ми розширили поняття
«мейкерспейсу» у нашому закладі освіти і створили власний
кулінарно-літературний мейкер-простір. Для реалізації цього проєкту використали
шкільну їдальню, оснащену необхідним для випікання паски обладнанням. Наш
простір працює за формулою «do it together», тобто зроби разом. Злагоджена
спільна робота – запорука успіху нашого проєкту.
На занятті обговорили з
учнями великодні традиції у Закарпатській області. З допомогою батьків учнів та
ілюстрованої книги "100 фактів про їжу" навчилися основам пекарської
майстерності та випекли паску. Кожен учень мав можливість задекорувати свою
пасочку.
Такий формат заняття дуже зміцнює та об’єднує вчителів, учнів та батьків. Всі працюють злагоджено на спільний результат, тому не залишилося учасника без хорошого настрою та зацікавлення!
Заняття 3. Таємний цех
шоколадних крашанок Віллі Вонки
Метою цього заняття було
поглибити знання учнів з вивченого твору Роальда Дала «Чарлі і шоколадна
фабрика», познайомити учнів з технікою приготування шоколаду, навчити
кулінарним традиціям Великодня країн Західної Європи та США, розвинути творчу
уяву та фантазію, виховати толерантне ставлення до світових культур.
Учні у формі гри сформували
новий цех на фабриці Віллі Вонки – цех шоколадних крашанок. Завданням учнів
було вигадати власний рецепт шоколадних крашанок та їх декор.
З допомогою вчителя
образотворчого мистецтва, яка безпосередньо працює із шоколадними
кондитерськими виробами, було проведено майстер-клас по виготовленню шоколадних
крашанок та декоруванні.
Всі учасники проєкту отримали море позитивних емоцій і бажають творити на своїй домашній кухні!
Заняття 4. Скажи війні «ні»,
але скажи це квітами
Останні місяці наші діти
чують щодня слово «війна». Поки Захисники України боронять нашу землю, ми
підтримуємо країну на освітньому фронті. Разом з учнями сфокусувалися на
спільній цілі: відновити шкільний садочок.
Добре попрацювавши на землі,
слід відпочити душею і почитати.Читали французького письменника, який писав
твори про війну для дітей, Моріса Дрюона («Тісту – хлопчик з чарівними
пальцями»).
Відтепер учні несуть
відповідальність за свій садочок.
З допомогою української пісні
«Ой у лузі червона калина» підняли бойовий дух! Мріємо, щоб на нашій землі
вибухали бруньки та квітки, а не снаряди та ракети!
Немає коментарів:
Дописати коментар