Проведення місячника
шкільної бібліотеки 2018
у Виноградівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
Якщо ви бажаєте, щоб діти творили, створювали художні
образи, перенесіть з вогника своєї творчості хоча б одну іскру в свідомість
дитини. Якщо ви не вмієте творити, або вам здається пустою забавою спуститися
до світу дитячих інтересів, - нічого не вийде.
В.О.Сухомлинський
Сучасні
шкільні бібліотеки націлені на виховання
творчих особистостей з урахуванням
вікових та індивідуальних особливостей, формування гармонійно розвинутої
особистості дитини, набуття нею
соціального досвіду. І велике значення тут надається книзі і читанню, вихованню
талановитого, компетентного читача.
Основними складниками талановитого
читача є любов і
Інколи
вважають, що талант сам проб’є собі дорогу,
але це не так. Талановитих дітей багато. По суті, майже кожна дитина
по-своєму талановита, але необхідно розвивати ці таланти і давати дитині
можливість для самореалізації. Тільки поєднавши зусилля, можна досягти успіху.
З
1 по 31 жовтня в рамках Міжнародного місячника шкільних бібліотек у
Виноградівській ЗОШ І-ІІІ ст..№2 було
проведено Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек, який було присвячено
видатному українському педагогу-гуманісту, вченому зі світовим ім’ям В. О.
Сухомлинському, з нагоди 100-річчя від дня його народження. Всеукраїнський
місячник шкільних бібліотек – 2018 відбувався під гаслом «Шкільна бібліотека –
центр творчого розвитку дитини».
В.
О. Сухомлинський приділяв велику увагу творчому розвитку кожної дитини,
спираючись на загальнолюдські, громадянські цінності, дбав про забезпечення
фізичного, морально-духовного, культурного формування особистості, виховання
соціально зрілого громадянина України.
І
тут важлива роль належить школі, яка покликана формувати життєві компетентності
учня, розвивати його як гармонійну особистість. Адже лише творчо мисляча людина
здатна до самовдосконалення, широкого сприйняття світу, розв'язання будь-яких
завдань.
Сьогодні
широко використовується безцінна спадщина В.О.Сухомлинського, адже дбати про
щастя інших було лейтмотивом усього його життя.
„Дорогі мої! Я буду жити і працювати заради вас, доки в моїх грудях б’ється серце. Ніякі високі звання ані титули не зіпсують мене. Я залишуся таким, як був досі. Найвище звання на світі – бути Людиною. Бути Людиною і дбати про щастя інших”.
„Дорогі мої! Я буду жити і працювати заради вас, доки в моїх грудях б’ється серце. Ніякі високі звання ані титули не зіпсують мене. Я залишуся таким, як був досі. Найвище звання на світі – бути Людиною. Бути Людиною і дбати про щастя інших”.
Все
найцінніше, створене В.О.Сухомлинським, не тільки назавжди увійшло до скарбниці
вітчизняної педагогіки та національної духовної культури, а й знайшло своє
поширення у різних країнах світу.
Василь
Олександрович Сухомлинський – багатогранна особистість. Ми знаємо його не
тільки як видатного педагога, вченого, а й як дитячого письменника.
Для дітей він написав понад 1500 художніх мініатюр – казок, оповідань, легенд, притч, новел. Герої Сухомлинського - павучок та мурашка на землі, журавлиний ключ у небі, лелеки, горобчики, берізка, калюжа, маленьке кошеня і звичайнісінькі діти, їхні батьки, бабусі, дідусі. Здавалося б все таке рідне і до болю знайоме, але іноді ми у своїй повсякденності не помічаємо цих речей, не приділяємо достатньо уваги близьким людям. Тонкий же спостерігач, Василь Олександрович зупиняє увагу дитини на повсякденних, майже непомітних явищах і подіях. Він впевнений, що коли не сформувати самостійності мислення, не виховати любові до бабусі й дідуся, до матері й батька, до рідної природи, речей, що оточують дитину, - то яка мова може йти про любов до Батьківщини, патріотизм і громадянськість.
Усю свою любов і доброту цей мудрий, надзвичайно ерудований педагог віддав дітям. Настільною книгою багатьох вчителів, вихователів стала книга „Серце віддаю дітям”, а для нас, як для бібліотечних працівників, крім літературної спадщини, надзвичайно важливими є вислови мудрого вчителя В.Сухомлинського про значення книги та читання в житті дитини.
„Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ”;
„Якщо з дитинства у дитини не виховувати любові до книжки,
якщо читання не стало її духовною потребою на все життя, - в роки отроцтва душа підлітка буде порожньою”;
„Щоб підготувати людину духовно до самостійного життя треба ввести її в світ книжки”;
„Читання як джерело духовного збагачення не зводиться до вміння читати; з цього вміння воно тільки починається”, - так писав Василь Сухомлинський, і ці мудрі вислови можна ще продовжувати.
Для дітей він написав понад 1500 художніх мініатюр – казок, оповідань, легенд, притч, новел. Герої Сухомлинського - павучок та мурашка на землі, журавлиний ключ у небі, лелеки, горобчики, берізка, калюжа, маленьке кошеня і звичайнісінькі діти, їхні батьки, бабусі, дідусі. Здавалося б все таке рідне і до болю знайоме, але іноді ми у своїй повсякденності не помічаємо цих речей, не приділяємо достатньо уваги близьким людям. Тонкий же спостерігач, Василь Олександрович зупиняє увагу дитини на повсякденних, майже непомітних явищах і подіях. Він впевнений, що коли не сформувати самостійності мислення, не виховати любові до бабусі й дідуся, до матері й батька, до рідної природи, речей, що оточують дитину, - то яка мова може йти про любов до Батьківщини, патріотизм і громадянськість.
Усю свою любов і доброту цей мудрий, надзвичайно ерудований педагог віддав дітям. Настільною книгою багатьох вчителів, вихователів стала книга „Серце віддаю дітям”, а для нас, як для бібліотечних працівників, крім літературної спадщини, надзвичайно важливими є вислови мудрого вчителя В.Сухомлинського про значення книги та читання в житті дитини.
„Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ”;
„Якщо з дитинства у дитини не виховувати любові до книжки,
якщо читання не стало її духовною потребою на все життя, - в роки отроцтва душа підлітка буде порожньою”;
„Щоб підготувати людину духовно до самостійного життя треба ввести її в світ книжки”;
„Читання як джерело духовного збагачення не зводиться до вміння читати; з цього вміння воно тільки починається”, - так писав Василь Сухомлинський, і ці мудрі вислови можна ще продовжувати.
Наявність
у юних читачів інтересу до читання, до книжки як джерела знань дає можливість
удосконалити навички читання, усвідомлено сприймати прочитане,
орієнтуватися у художній, науково-пізнавальній та довідковій літературі. І саме
ми, бібліотечні фахівці, можемо допомогти у цьому дітям. Кожен бібліотекар,
який любить дітей, прагне зробити перебування своїх користувачів у книжковому
храмі цікавим і насиченим. Все це спонукає шукати дієві форми роботи з
дітьми. Однією з таких форм є гра, яка розвиває інтелектуальну, духовну та
емоційну сферу дитини.
„Гра – це світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається живильний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, яка запалює вогонь допитливості й цікавості”, - говорив В.Сухомлинський.
Засобами гри діти прилучаються до книги, глибше з нею знайомляться, вчаться співпереживати разом з літературними і казковими героями, впізнають моральні цінності, набувають певного етичного досвіду, розвивають ерудицію. Читачі різних вікових категорій активно включаються в ігрову діяльність, коли приходять до бібліотеки. Тому сюжетно - рольові, дидактичні, пізнавальні, розвиваючі та розважальні ігри часто використовуються при проведенні бібліотечно-бібліографічних уроків, різноманітних масових заходів, а також як самостійні форми роботи по закріпленню прочитаного матеріалу.
У своїй бібліотеці для зовсім юних читачів ми практикуємо проведення голосних читань оповідань, казок за певною темою або творів окремого автора.
Неодноразово ми зверталися і до творчості Василя Олександровича Сухомлинського.
„Гра – це світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається живильний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, яка запалює вогонь допитливості й цікавості”, - говорив В.Сухомлинський.
Засобами гри діти прилучаються до книги, глибше з нею знайомляться, вчаться співпереживати разом з літературними і казковими героями, впізнають моральні цінності, набувають певного етичного досвіду, розвивають ерудицію. Читачі різних вікових категорій активно включаються в ігрову діяльність, коли приходять до бібліотеки. Тому сюжетно - рольові, дидактичні, пізнавальні, розвиваючі та розважальні ігри часто використовуються при проведенні бібліотечно-бібліографічних уроків, різноманітних масових заходів, а також як самостійні форми роботи по закріпленню прочитаного матеріалу.
У своїй бібліотеці для зовсім юних читачів ми практикуємо проведення голосних читань оповідань, казок за певною темою або творів окремого автора.
Неодноразово ми зверталися і до творчості Василя Олександровича Сухомлинського.
Вагомим
засобом розвитку творчих здібностей, народження думки, образного
мислення, тобто умовою повноцінного інтелектуального розвитку дітей, Василь
Олександрович Сухомлинський вважав дитячу літературну творчість. Він вірив у
талановитість кожної дитини. Ця віра стала фундаментом його положення про те,
що всі діти можуть складати оповідання, вірші, казки, якщо їх цього вчити. З
огляду на це, педагог активно залучав до творчої діяльності всіх учнів без винятку.
Особливе місце відводилося складанню казок. Сухомлинський вважав, що без казки
неможливо уявити дитинство. Він писав: „казка – це активна естетична творчість,
що захоплює всі сфери духовного життя дитини – її розум, почуття, уяву, волю”
(Сухомлинський В.О. Вибрані твори у 5 т.- К.: Рад. школа, 1977. - Т.3. -
С.184).
В нашій шкільній бібліотеці працюючи з дітьми ми також дотримуємося принципу: книга плюс дитяча творчість, адже лише при безпосередній участі дитини в тому чи іншому заході розкриваються її індивідуальність і творчі задатки.
В нашій шкільній бібліотеці працюючи з дітьми ми також дотримуємося принципу: книга плюс дитяча творчість, адже лише при безпосередній участі дитини в тому чи іншому заході розкриваються її індивідуальність і творчі задатки.
На
думку В.Сухомлинського, кожна дитина є художником, а отже популяризація
творчості художників-ілюстраторів серед читачів стимулює власну дитячу
творчість. Зокрема, для дітей було влаштовано
конкурс «Казка на кінчику пензля».
Сприяти формуванню повноцінного духовного світу дітей,
навчити наших юних читачів мислити і самостійно приймати рішення у
різних життєвих ситуаціях – у цьому полягає особливість проведення
різноманітних форм бібліотечних заходів.
Тому,
орієнтуючись на вивчення і врахування інтересів сучасної дитини, бібліотека
вибудовує систему заходів,що не тільки допомагає нашим юним читачам
поглиблювати свої знання, знайомитися з літературою, цікаво проводити своє
дозвілля, формувати їх естетичні смаки та розвивати творчі обдарування, а
й вчитися спілкуватися і посміхатися один одному доброю усмішкою. І в цьому
нам, як найкраще, допомагає літературна та педагогічна спадщина справжнього
вчителя, письменника і людини з великої літери – Василя Олександровича
Сухомлинського.
Метою
цьогорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек було сприяння
реалізації основних пріоритетів Нової української школи, зокрема, формуванню
покоління, яке здатне вчитися протягом усього життя, продуктивно розв’язувати нагальні
проблеми сучасності, розвивати цінності громадянського суспільства.
Тому
в нашій школі місячник бібліотек розпочався з виставки-інсталяціїї
«
Серце, віддане дітям», присвяченої В.Сухомлинському.
У рамках місячника було проведено багато заходів, серед них:
Круглий стіл «Проблема творчого розвитку дитячої особистості у педагогічній спадщині В.Сухомлинського;
Круглий стіл «Проблема творчого розвитку дитячої особистості у педагогічній спадщині В.Сухомлинського;
Літературний
пікнік «Казки школи під голубим небом»;
Похід у гори;
Похід у гори;
Виховний
захід “Людина починається з добра”;
Бібліотечний урок «В.О.Сухомлинський – педагог,
творець дитячих мрій»;
Виховна
година « Людина у цьому світі лиш добро повинна творити»;
Книжкова виставка « Серце віддане дітям»;
Створено в бібліотеці
релакс-зону;
Виставка
робіт дитячої творчості «Місто майстрів»;
Диво
власними руками «Україна вишивана»;
Конкурс
«Казка на кінчику пензля» дитячих малюнків
до оповідань та казок В.Сухомлинського;
Виготовлення лепбуку В.Сухомлинський;
Читання
вголос казок В.Сухомлинського;
Урок під відкритим небом у "Лісовій школі"
Урок під відкритим небом у "Лісовій школі"
Козацький квест та книжкова виставка «В книжках козацька слава ожива»;
Книжкова
виставка «Яблучний бум»;
Книжкова виставка « Про братів наших менших»;
Книжкова виставка «Сім французьких відтінків
літератури для дітей»;
Конкурс
«Поетичний передзвін» за мотивами творів В.Сухомлинського;
Міський
брейн-ринг «Передзвін ерудитів».
У місячнику шкільних бібліотек брали участь вихователі,
класні керівники та вчителі школи, які проводили бесіди, розповідали учням про
видатного українського педагога-гуманіста, вченого зі світовим ім’ям В. О.
Сухомлинського.
Спільними
зусиллями вчителя і бібліотекаря створюється середовище, сприятливе для
формування та зростання творчого потенціалу
дитини. Найтісніща співпраця бібліотеки з класоводами та викладачами
літератур – української та світової. Творчі здібності проявляються у проведенні
різних конкурсів.
В
подальшій діяльності шкільної бібліотеки доцільним буде запровадження в своїй
роботі Дня бібліотворчості “Читаємо, малюємо, співаємо, танцюємо”. В наших планах організувати в бібліотеці
творчий центр, в якому кожен з читачів може знайти собі заняття до смаку:
читці – декламувати вірші, художники – малювати, співаки – взяти участь у
конкурсі “Караоке”.
Планується
в бібліотеці організувати майданчик “Бібліотека
– острів фантазії та творчості ”, де бібліотекар та діти
матимуть змогу проводити майстер-класи, а всі бажаючі візьмуть участь у
конкурсах плакатів та малюнків. Адже всі користувачі зможуть тут презентувати
свої творчі роботи, провести майстер-клас, поспілкуватись і зацікавити охочих.
Використовуючи всі наявні ресурси, намагаємось створити дітям найоптимальніші умови
для всебічного творчого розвитку.
В.Сухомлинський писав: “Дитина за
своєю природою – допитливий дослідник, відкривач світу. Так нехай перед ним
відкривається чудовий світ в живих фарбах, яскравих і трепетних звуках, у казці
і грі, у власній творчості, у прагненні робити добро людям. Через казку,
фантазію, гру, через неповторну дитячу творчість – вірна дорога”.
Таким
чином, різноманітність форм і методів, які використовуються в роботі шкільної
бібліотеки, співпраця з вчителями, не лише сприяє формуванню творчих якостей
читачів, але й стає підґрунтям для реалізації проявів дитячої творчості, та розвитку
творчого потенціалу учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар